Aktualnie znajdujesz się na: Strona główna > Aktualności > O znaczeniu wyglądu, zapachu i smaku produktów spożywczych >
KATEGORIE
O znaczeniu wyglądu, zapachu i smaku produktów spożywczych
2013-03-15W Instytucie Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności PAN w Olsztynie odbyła się konferencja pt. Analiza sensoryczna żywności – metody i zastosowania w branży spożywczej”, w której uczestniczył Jarosław Goszczycki, właściciel Piekarni Tyrolskiej
Jednym z głównych czynników decydujących o sukcesie produktów żywnościowych na rynku jest ich, jakość sensoryczna, to znaczy takie cechy jak: wygląd, zapach, smak, tekstura, konsystencja-rejestrowane za pomocą zmysłów człowieka. Dotyczy to wszystkich typów żywności-konwencjonalnej/naturalnej, ekologicznej/organicznej, tradycyjnej.
Dlatego konieczność przeprowadzania badań sensorycznych przygotowywanych na rynek produktów to nie przyszłość polskiego producenta branży spożywczej i a jego teraźniejszy wymóg.